Modernizacja Drogi Wojewódzkiej 925 niesie ze sobą utrudnienia w ruchu w Halembie

Aktualnie na Drogi Wojewódzkiej 925 pomiędzy Mikołowem a Rudą Śląską (Halemba) trwa intensywna wymiana nawierzchni. Policja ostrzega, że może to spowodować znaczne problemy dla kierowców i zasugerowała poszukiwanie alternatywnych tras.

Przez ostatnich kilka tygodni drogowcy pracują nad renowacją DW 925. Dziś, jako część tych działań, następuje wymiana nawierzchni asfaltowej na odcinku od Mikołowa do Rudy Śląskiej. Funkcjonariusze policji apelują do kierowców o rozważenie wyboru innych dróg przejazdu.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez mikołowską komendę policji, dziś na odcinku DW 925 pomiędzy Mikołowem a Halembą trwa proces układania asfaltu. Z tego powodu kierowanie ruchem może być jeszcze bardziej skomplikowane niż zwykle. Funkcjonariusze zachęcają do wybrania innych tras, jeżeli jest to możliwe. Na trasie będą obecne patrole policyjne, które będą starały się zarządzać ruchem tak, aby uniknąć zatorów.

Na forach internetowych kierowcy informują, że w Halembie na ulicy 1 Maja występują korki.

Trwający proces przebudowy DW 925 dotyczy odcinka o długości 24 km. Wzdłuż remontowanego odcinka znajduje się węzeł drogowy połączony z autostradą A-1 i skrzyżowanie z drogą krajową DK 44. Koszt całej inwestycji wynosi 321,2 mln zł i będzie finansowany w pełni z budżetu Województwa Śląskiego.

Marszałek Jakub Chełstowski podkreśla, że obecna kadencja samorządu regionalnego charakteryzuje się historycznymi inwestycjami drogowymi. Akcentuje, że nigdy wcześniej nie wydano tak dużej sumy, jak 2,5 mld zł, na drogi w regionie. Podkreśla, że modernizacja DW 925 pomiędzy Rudą Śląską a Rybnikiem ma kluczowe znaczenie dla kilku gmin, przez które przechodzi ta 24-kilometrowa trasa. Marszałek podkreśla również, że priorytetem są nowoczesne technologie oraz bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

Inwestycja obejmuje całkowitą przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni, standardyzację szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i modernizację chodników i ścieżek rowerowych. Wszystkie warstwy bitumiczne będą wykonane z wysokomodyfikowanych asfaltów, z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii dostępnych na rynku. Planowany termin zakończenia prac to wiosna 2026 roku.