Spotkanie mieszkańców z władzami miasta na temat przyszłej modernizacji ulicy Sobieskiego

W Miejskim Przedszkolu nr 8 doszło do spotkania przedstawicieli społeczności ul. Sobieskiego z lokalnymi władzami miejskimi, aby omówić plany modernizacji ich ulicy. Podczas spotkania mieszkańcy mieli okazję zapoznać się z zakresem przyszłych prac i wyrazić swoje opinie na ten temat poprzez wypełnienie ankiety, w której wybierali spośród trzech propozycji przebudowy.

Spotkanie, które odbyło się w przedszkolu miejskim nr 8, zgromadziło wielu mieszkańców oraz lokalnych urzędników, na czele z prezydentem miasta Michałem Pierończykiem, jego zastępcami Aleksandrą Skowronek i Jackiem Morkiem oraz radnymi i naczelnikami wydziałów Urzędu Miasta. Wcześniej, podczas wrześniowej wizyty w Rudzkiej Kuźnicy rok temu, prezydent zobowiązał się do modernizacji ul. Sobieskiego, podkreślając jednak, że prace rozpoczną się dopiero po wysłuchaniu opinii mieszkańców. Prezentując główne punkty planowanej modernizacji, wymienił cztery kluczowe aspekty: gruntowną renowację nawierzchni drogowej, budowę nowej kanalizacji deszczowej, uregulowanie problemu parkowania oraz zagospodarowanie terenów zielonych.

Na spotkanie przygotowane zostały trzy warianty modernizacji ulicy. Każdy z nich różnił się pod względem ilości miejsc parkingowych, liczby drzew do wycięcia i nowych nasadzeń oraz planów budowy ścieżki rowerowej. Prezydent przekazał, że informacje zebrane za pomocą ankiet zostaną przekazane projektantowi, który ma czas do końca marca przyszłego roku, aby przygotować dokumentację. Szacowany czas realizacji całego projektu to lata 2027-2028.

Podczas dyskusji, mieszkańcy skupili się na kilku kwestiach, m.in. ilości miejsc parkingowych i ścieżek rowerowych, a także bezpieczeństwie ruchu drogowego. Mimo różnic w opiniach odnośnie wycinki drzew i budowy chodników, mieszkańcy zgodzili się co do jednego – obawa przed niedostateczną ilością miejsc parkingowych była wspólna dla wszystkich.

Końcowa ankieta pozwoliła mieszkańcom wybrać ich preferowany wariant modernizacji. Największą popularnością cieszył się drugi wariant, który zakłada kompleksową przebudowę ulicy z uwzględnieniem budowy nowych chodników, ścieżki rowerowej oraz towarzyszącej infrastruktury. Plan przewidywał utworzenie 54 nowych miejsc parkingowych, wycinkę około 190 drzew i zastąpienie ich nowymi nasadzeniami.