Focus Estate Fund zasila swoje portfolio nieruchomościami handlowymi w województwie śląskim

Trzy mniejsze centra handlowe zlokalizowane na terenie województwa śląskiego, a dokładniej dwa na Śląsku i jedno w Zagłębiu, zmieniły niedawno swojego właściciela. Po Silesia City Center w Katowicach, to same centrum handlowe przejęło ukraińskie private equity pod nazwą Focus Estate Fund. Siedzibę główną fundusz posiada w Luksemburgu, a jego portfolio bogaci się o kolejne centra handlowe w Polsce – oprócz już posiadanych takich obiektów jak te w Sandomierzu, Płocku, Legnicy, Nowym Sączu, Legnicy i Bartoszycach.

Wśród nabytków funduszu znalazły się trzy śląskie centra: Ruda Śląska Plaza – jedyny tego typu obiekt trzeciej generacji w Rudzie Śląskiej, otwarty w listopadzie 2001 roku. Centrum oferuje możliwość zakupów na dwóch poziomach, kawiarnie oraz usługi rozrywkowe takie jak 8-salowe kino Cinema City. Zajmuje powierzchnię 20 000 m² i udostępnia parking na 520 aut. Kolejne to Rybnik Plaza – centrum usytuowane w sercu Rybnika, które rozpoczęło swoją działalność w 2007 roku. Jest miejscem z trzema poziomami sklepów, perfumerii i punktów usługowych, a także kawiarni Grycan, 8-salowego kina Cinema City oraz Pink Bowling & Club. Centrum posiada dodatkowo czteropoziomowy parking na 400 samochodów. Trzecie centrum, Sosnowiec Plaza, znajduje się w centrum Sosnowca, niedaleko dworca kolejowego i promenady miejskiej. Oferuje dwa poziomy sklepów, supermarket Stokrotka oraz kino Cinema City. Działa od 2007 roku i posiada podziemny parking na 385 miejsc.

Focus Estate Fund zapowiedział ambitne plany dla trzech nowych centrów handlowych w swoim portfelu. Chce poprawić ich wyniki, tak by nadążyły za zmieniającymi się potrzebami klientów. Jak informuje Maxim Shkolnick, partner generalny Focus Estate Fund, zaangażowanie funduszu w rozwój polskiego rynku detalicznego jest wyrazem zaufania do jego potencjału. Plany obejmują transformację nabytych obiektów handlowych typu convenience w dynamiczne centra społecznościowe odpowiadające na zmieniające się needs konsumentów.

Wizją funduszu jest tworzenie przestrzeni zgodnych z oczekiwaniami zarówno najemców, jak i klientów. Kluczowe dla strategii funduszu jest łączenie usług wellness, zdrowotnych, społecznych z doświadczeniami związanymi ze stylem życia, przy jednoczesnym priorytetowym traktowaniu zasad ESG, na przykład efektywności energetycznej. W ten sposób firma chce zaoferować wartość dodatkową w swoich aktywach, zapewniając, że pozostaną one atrakcyjne na szybko zmieniającym się rynku.